تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی

تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی
گروه مدرسین پایتخت
مدیریت دکتر رضا عباسی
09906166383
tadriss.ir
کانال تلگرام:
https://t.me/riazi_abbasi
ویدئوهای آموزش رایگان:
https://www.namasha.com/tadriss

تدریس ریاضیات کنکور کارشناسی ارشد
تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک کلیه مقاطع
کلاس های آمادگی کنکور سراسری
کلاس های آمادگی دبیرستان نمونه دولتی
کلاس های آمادگی جهت امتحانات دانشگاه
کلاس های آمادگی جهت امتحانات مدارس

ریاضیات کنکور کاردانی کلیه رشته ها
ریاضیات کنکورکاردانی به کارشناسی
ریاضیات کنکور سراسری ریاضی
ریاضیات کنکور سراسری تجربی
ریاضیات کنکور سراسری انسانی

انجام پروژه های دانشگاهی
دروس تخصصی رشته مهندسی مکانیک
دروس تخصصی رشته مهندسی برق
دروس تخصصی رشته مهندسی عمران
ریاضی عمومی یک
ریاضی عمومی دو
معادلات دیفرانسیل
محاسبات عددی
ریاضیات مهندسی
فیزیک یک
ترمودینامیک
انتقال حرارت
سیالات
دینامیک
استاتیک (ایستایی)
ارتعاشات مکانیکی
مقاومت مصالح
تهویه مطبوع
بایگانی
نویسندگان

چرا حضور در کلاس مهم است؟

دوشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۴۳ ب.ظ

در طولِ دورانِ تحصیل، حضور در کلاس به یک عادت و تکلیف برای دانش‌آموزانی که به اهمیت کلاس آگاهی ندارند تبدیل می‌شود و سبب حضورِ صرفا فیزیکیِ دانش‌آموز، خستگی وی یا حتی به هم زدن تمرکز دیگر دانش‌آموزان می‌شود. بنابراین به بیان نکاتی پیرامونِ اهمیتِ حضور در کلاس می‌پردازم تا دانش‌آموزان با آگاهی بیش‌تری از کلاس استفاده کنند.

مهم‌ترین امر درمورد تحصیل، بحثِ یادگیری است و بخش عمده‌ای از یادگیری در کلاس درس، با تمرکز، سرعت و درک بیش‌تر به واسطه‌ی تدریس دبیرِ متخصص در آن رشته صورت می‌گیرد. دانش‌آموزان دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که ممکن است این ویژگی نمایان‌گرِ استعداد در یک زمینه‌ی خاص و یا مسائلی مانند عدم اعتماد به نفس، اضطراب و ... باشد که در بستر کلاس به کمک معلم شناسایی و در مسیر درست هدایت می‌شود.

 معلم نقش‌های دیگری نیز دارد که هر کدام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. دبیر به مباحث درسی و روش‌های تدریس تسلط دارد و با بیان اهدافِ مورد انتظار پس از یادگیریِ مطلب و هدایت دانش‌آموز به سمت درس، مرور پیش‌نیازها و بیان ارتباط بین مفاهیم قبلی و جدید، امر آموزش را تسهیل کرده و با پاسخ به اشکالات درسیِ دانش‌آموز و ارائه‌ی مثال، تمرین و تکلیف، باعث یادگیری بهتر و ماندگاریِ بیش‌تر مطالب در ذهن می‌شود. در نهایت با ارزیابی و گرفتنِ آزمون از دانش‌آموز، عملکرد او را ارزیابی نموده و با تشخیصِ تقدیر و یا نیاز به تلاش مجدد، او را رهبری می‌کند.

پس از نقشِ دبیر در کلاس، به حضور چندین دانش‌آموز در کنار یکدیگر در کلاس می‌رسیم که باعث ایجاد رقابت و تلاش بیش‌تر می‌گردد و دانش‌آموزان می‌توانند از نکات و یا پرسش‌هایی که همکلاسی‌هایشان مطرح می‌کنند، استفاده کنند و با آن‌ها در جهت تبادل منابع درسی و نمونه سوالات و حتی برطرف کردن اشکالات درسی یکدیگر در تعامل باشند.

 می‌دانیم که یادگیریِ گروهی یکی از راه‌های حفظ تمرکز و کمک به مفاهیم دشوار است. با وجود تمام این شرایط، گاهی دانش‌آموز فکر می‌کند اگر خودش در منزل درس بخواند وقت کم‌تری از اوگرفته می‌شود. در صورتی که ممکن است به علت نداشتنِ برنامه دچار سردرگمی و اضطراب شود. در صورتی که با حضور منظم در کلاس‌های مدرسه، برنامه‌ی متنوع در هر روز برای دانش‌آموز تنظیم شده و مرور دروس صورت می‌گیرد و با توجه به نتیجه‌ی امتحانات نقاط قوت و ضعف به دست می‌آید.

 در مجموع همکاری دانش‌آموز، کادر آموزشی و اولیا باعث پیشبرد اهداف موفقیت آمیز متناسب با هر دانش‌آموز می‌شود.

نظرات  (۱)

۰۹ بهمن ۹۷ ، ۱۲:۲۳ وحید محمدی
عالی بود . 
پاسخ:
سلام
خواهش می کنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">