تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی

تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی
گروه مدرسین پایتخت
مدیریت دکتر رضا عباسی
09906166383
tadriss.ir
کانال تلگرام:
https://t.me/riazi_abbasi
ویدئوهای آموزش رایگان:
https://www.namasha.com/tadriss

تدریس ریاضیات کنکور کارشناسی ارشد
تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک کلیه مقاطع
کلاس های آمادگی کنکور سراسری
کلاس های آمادگی دبیرستان نمونه دولتی
کلاس های آمادگی جهت امتحانات دانشگاه
کلاس های آمادگی جهت امتحانات مدارس

ریاضیات کنکور کاردانی کلیه رشته ها
ریاضیات کنکورکاردانی به کارشناسی
ریاضیات کنکور سراسری ریاضی
ریاضیات کنکور سراسری تجربی
ریاضیات کنکور سراسری انسانی

انجام پروژه های دانشگاهی
دروس تخصصی رشته مهندسی مکانیک
دروس تخصصی رشته مهندسی برق
دروس تخصصی رشته مهندسی عمران
ریاضی عمومی یک
ریاضی عمومی دو
معادلات دیفرانسیل
محاسبات عددی
ریاضیات مهندسی
فیزیک یک
ترمودینامیک
انتقال حرارت
سیالات
دینامیک
استاتیک (ایستایی)
ارتعاشات مکانیکی
مقاومت مصالح
تهویه مطبوع
بایگانی
نویسندگان

روش مطالعه ریاضی تجربی

سه شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۰۴:۲۹ ب.ظ

ریاضی تجربی را چگونه بخوانیم؟

حجم بسیار زیاد و تنوع در درس ریاضی تجربی، عواملی هستند که بایستی داوطلبین تجربی با برنامهای ویژه و پیوسته، خود را در این درس بسیار مهم برای کنکورسراسری آماده کنند تا به بهترین نتیجه برسند.مطالعهی درس ریاضی تجربی را باید بر مبنای سه اصل یادگیری، تمرین و مرور قرار دهیم که در ذیل به هر یک از این موارد می پردازیم


یادگیری ریاضی تجربی  :

اولین مرحله از مطالعه، یادگیری است که میتوان گفت، بهترین اصل است؛ چرا که تا درست و مفهومی یاد نگیریم، نمیتوانیم سؤالات ریاضی را به درستی پاسخ دهیم؛ پس بایستی از تمام ابزارهای موجود برای یادگیری استفاده کنیم. ابزارهای یادگیری این درس عبارتند از: کلاس، جزوه و کتاب درسی. شما داوطلب عزیز تجربی باید به دقت در کلاس، درس را از دبیر بیاموزید، سپس در همان روز، مبحث تدریس شده را از جزوه، مطالعه و مثالها را مجدداً حل کنید.بعد از خواندن جزوه، نوبت به مطالعهی کتاب درسی میرسد که بایستی خط به خط آن را بخوانید و تمام مثالها و تمرینهای حل شده و حل نشده را حل کنید. تعدادی از تستهای کنکور سراسری، عیناً از مثالها و تمرینها و نکات متن درسی مطرح میشود.

در ادامهی مرحله یادگیری لازم است، تعدادی تست به طور آموزشی از مبحثی که مطالعه کردید، حل کنید. در حل تست به طور آموزشی، زمان تست زدن مهم نیست، بلکه یادگیری تمام نکات تست و به کار گیری مطالب مطالعه شده در حل تست، مهم است. در هنگام حل تست آموزشی میتوانید از جزوه و یا کتاب درسی و یا حتی پاسخ تشریحی تست کمک بگیرید. تعداد تستهای آموزشی باید به اندازهای باشد که تمام مطالب درسی در آن مبحث را پوشش دهد.

پس از حل تستهای آموزشی، نوبت خلاصهنویسی است. مباحثی را که مطالعه و چند تست آموزشی از آن حل کردید را خلاصهنویسی کنید. سعی کنید در خلاصهنویسی، تمام مطالب و نکات مهم را یادداشت کنید. با پایان خلاصهنویسی، مبحث مطالعه شدهی مرحلهی اول مطالعه که یادگیری است، به پایان میرسد. 

تمرین ریاضی تجربی  :

اکنون که درس را خوب یاد گرفته و خلاصهنویسی کردید، بایستی برای تثبیت و تسلط مطالب و نکات درسی و نیز بالا رفتن سرعت تستزنی، تعدادی تست را به صورت تمرینی حل کنید. تستهایی را که حل نکردید و یا غلط حل کردید، حتماً علامتگذاری کنید، چرا که در این تستها ضعف دارید و باید آنها را برطرف کنید.چون حجم مطالب درسی و تنوع آنها زیاد است، نبایستی تعداد تستهای تمرینی به قدری زیاد باشد که از مباحث دیگر عقب بیفتید؛ باید تست را به دقت و متناسب با حجم مبحث مطالعه شده انتخاب کنید. اگر مبحثی را به طور کامل نخواندید، به حل تستهای تمرینی نپردازید، مثلاً تا تمام نکات دنباله را یاد نگرفتید، از مبحث دنباله، تست تمرینی حل نکنید. توصیه میکنم، متناسب با هر یک تستی که از یک مبحث در کنکور سراسری مطرح میشود، حداقل ۵۰ تست به طور تمرینی حل کنید، مثلاً اگر از مبحث مجانبها در کنکور سراسری، یک سؤال مطرح میشود، حداقل باید ۵۰ تست مجانب، به طور تمرینی حل کنید.

در انتخاب تستهای تمرینی، اولویت با تستهای کنکورهای سالهای گذشته است چون هم استاندارد هستند و هم تمام مطالب درسی را پوشش میدهند. 

مرور ریاضی تجربی :

چون حجم مطالب در درس ریاضی تجربی زیاد است، لذا ممکن است بعضی از مطالبی که قبلاً مطالعه کردید، فراموش شود. در این صورت بایستی در فواصل معین، مطالب را مرور و دوره کنیم. در این مرحله از مطالعه هم میتوانیم از جزوه و هم از خلاصهنویسیها استفاده کنیم. پس از خواندن آنها و یادآوری نکات، بهتر است به سراغ تستهای علامتگذاری شده برویم و آنهایی را که قبلاً اشکال داشتیم، مجدداً حل کنیم و اگر زمان داشتیم، تعدادی تست جدید از آن مبحث را حل کنیم. هر اندازه بتوانیم تعداد دفعات مرور را بیشتر کنیم، آمادهتر شده و حضور ذهن بالاتری برای حل سؤالات تستی پیدا میکنیم.

منبع : دکتر کرباسی 

در صورتی که در مطالعه ریاضیات کنکور تجربی دچار مشکل شده اید و نیاز به فهم عمیق تر این درس دارید با ما تماس بگیرید.

مهندس رضا عباسی

مدرس 10 ها رتبه برتر کنکور تجربی با درصدهای بالاتر از 80

09906166383

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">