تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک - مدرسین پایتخت

تدریس خصوصی ریاضیات ، فیزیک و تمامی دروس مهندسی توسط گروه مدرسین پایتخت

تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک - مدرسین پایتخت

تدریس خصوصی ریاضیات ، فیزیک و تمامی دروس مهندسی توسط گروه مدرسین پایتخت

تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک - مدرسین پایتخت
tadriss.ir
مدرسین پایتخت
09906166383
تدریس خصوصی ریاضی وفیزیک کلیه مقاطع
کلاس های آمادگی کنکور سراسری
کلاس های آمادگی دبیرستان نمونه دولتی
کلاس های آمادگی جهت امتحانات دانشگاه
کلاس های آمادگی جهت امتحانات مدارس
مشاوره در مورد کنکور و انتخاب رشته
با ما فقط به درصد 100 و
نمره 20 در کارنامه خود بیندیشید
با مدیریت مهندس رضا عباسی
دروس مورد تدریس:
ریاضی و فیزیک اول دبیرستان
ریاضی و فیزیک دوم دبیرستان
حسابان و حساب دیفرانسیل
ریاضی 3 تجربی و انسانی
ریاضی 3 فنی و هنرستان
هندسه 1 و 2
هندسه تحلیلی
آمار و مدل سازی
ریاضی هشتم
ریاضی و فیزیک نهم
ریاضی و فیزیک دهم
ریاضی 1 و 2 پیش تجربی
ریاضی پایه و پیش انسانی
فیزیک 1 و 2 پیش دانشگاهی
ترمودینامیک
دانشگاه آزاد و سراسری:
فیزیک 1 دانشگاه
ریاضی 1 و2 دانشگاه
معادلات دیفرانسیل
ریاضی مهندسی
مکانیک سیالات
ترمودینامیک
انتقال حرارت
دینامیک و دینامیک ماشین
استاتیک
ایستایی
ارتعاشات مکانیکی
مقاومت مصالح
تهویه مطبوع
دروس تخصصی رشته مهندسی مکانیک
دروس تخصصی رشته مهندسی برق
دروس تخصصی رشته مهندسی عمران
ریاضیات کنکور سراسری ریاضی
ریاضیات کنکور سراسری تجربی
ریاضیات کنکور سراسری انسانی
ریاضی کنکور ارشد عمران،شیمی و مکانیک
ریاضیات کنکور کاردانی کلیه رشته ها
ریاضیات کنکورکاردانی به کارشناسی همه رشته ها
انجام پروژه های دانشگاهی
انجام پروژه های ترجمه زبان انگلیسی
مشاوره درباره پروژه های دانشجویی و سمینار
مشاوره برای انتخاب رشته و آینده کاری
همگی توسط گروه مدرسین پایتخت
نویسندگان

کشف وضعیت «افسردگی مزاجی» بر اساس ثبت تغییرات هیجانی در یک «جدول تقویمی» میسر می شود. فرد می تواند تاریخ را براساس روزهای ماه بر ستون افقی و وضع هیجانی خود را براساس  درجه بندی «نشاط» یا «غم» بر محور عمودی رسم میکند   

 مثلا اگر چنین  نموداری نشان  دهد که این فرد دوره های 5-4 روزهٔ غم، دوره های 2-1 روزهٔ خنثی، دوره های 3-7 روزهٔ نشاط را  بدون محرّک مشخص می گذراند و اگر او این نمودار را در چند ماه متوالی رسم کند قادر است پیش بینی کند که روزهای اول تا چهارم، سیزدهم تا شانزدهم و بیست و سوم تا بیست و ششم هر ماه بیشترین نشاط و تحرک را دارد بنابراین مهمترین و پیچیده ترین فعالیتهای خود را در آن روزها انجام دهد. اما اگر فرد مقهور این تغییرات هیجانی خود باشد و نتواند برنامه زندگی خود را با برنامه ضرباهنگ درونی اش هماهنگ کند، شاید بهتر باشد این تغییرات را تجربه نکند و ثبات خلق داشته باشد. چگونه؟ از آنجا که این تغییرات وابسته به مزاج فرد (Temperamental)  هستند، درمان های روانشناختی در کنترل آنها بی اثرند و تنها درمان هایی دارویی می توانند بر آن اثر گذار باشند. داروهای تثبیت کننده خلق، ضدافسردگی های جدید، آنتاگویست های دوپامین-سروتونین و بلوک کننده های کانال کلسیم از داروهایی هستند که برای کنترل بی ثباتی هیجانی پیشنهاد شده اند. بحث درباره نحوه تجویز این داروها از موضوع مقاله خارج است و در درسنامه های روانپزشکی بطور جامع مورد بحث قرار می گیرند

 

4-افسردگی بعنوان منش 

 این نوع افسردگی از یک نظر شبیه به «افسردگی بعنوان مزاج» است و آن الگوی «مزمن» آن است. یعنی نمی توان همچون «افسردگی بعنوان واکنش» و «افسردگی بعنوان سوگواری» آن را پاسخی به یک «رویداد» در زندگی دانست و نمی توان برای آن «زمان شروع» مشخص کرد. اما از سوی دیگر این نوع افسردگی بر خلاف افسردگی مزاجی، اساس زیست شناختی (Biologic) ندارد و به هیچ وجه به درمان دارویی نیز پاسخ نمی دهد! چرا؟ به این دلیل که این نوع افسردگی نه یک تغییر در ناقلین عصبی مغز که یک «نقش انتخاب شده» است و ما نمی توانیم با دارو «انتخاب های» انسان ها را تغییر دهیم. چگونه یک فرد افسردگی را بعنوان یک «نقش» انتخاب می کند؟! هر یک از ما براساس «تأییدی» که از سایرین دریافت می کنیم به تدریج یاد می گیریم که چه «تعریفی» از «خود» به دیگران ارائه دهیم. در یک محیط به فرد «جاه طلب»، «رقابت جو» و «موفقیت طلب» تأیید و پاداش داده می شود، طبعاً افراد زیادی یاد می گیرند که در این محیط خود را با این ویژگی ها تعریف کنند. اما در یک محیط دیگر افراد «ضعیف» و «ناتوان» بیشتر مورد توجه و محبت قرار می گیرند. در چنین محیطی هیچ بعید نیست که افراد خود را «بیچاره»، «گرفتار» و «افسرده» نشان دهند و به تدریج آنقدر با این نقش، خو می گیرند که خودشان را برای خود هم این چنین تعریف می کنند! آنگاه خودشان باور می کنند افسرده اند و حتی در محیط هایی هم که این نقش تأیید و توجهی ایجاد نمی کند به آن ادامه می دهند چرا که خود را این چنین باور کرده اند! #اریک_برن در کتاب های #بازیها و #بعد_از_سلام_چه_میگویید؟ به تفصیل راجع به این «نقش ها» توضیح می دهد.

 

 گذشته از تشریح ماجرایی که منجر به «انتخاب نقش افسرده» می شود، تکلیف درمانگر در مورد چنین مراجعانی چیست؟ پس از اینکه درمانگر به این اطمینان خاطر رسید که با چنین موردی مواجه است، درمان دو مرحله دارد. مرحله اول این است که مراجع را به این آگاهی برساند که او بیمار نیست بلکه او خود چنین نقشی را انتخاب کرده و می کند. این کار، چندان آسان نیست چرا که ابراز این ایده به مراجع تأثیر مثبتی ایجاد نمی کند، درمانگر لازم است کمک کند که او به این ایده «برسد». «شنیدن» نظر درمانگر به تنهایی دردی را دوا نمی کند، مهم است که مراجع بتواند با نگاه درمانگر زندگی را «ببیند». گاهی اوقات لازم است درمانگر ماه ها با حوصلگی و تأنی و با سؤالات هدفدار زیرکانه-که به آنها سؤالات سقراطی می گوییم ـ مراجع را به نقطه نظر خود «برساند» و گاهی بر عکس مراجع نیاز به «تلنگر» فوری و گاهی شدید دارد تا «تکان بخورد».

مطالب مرتبط:

 افسردگی یک کلمه چند معنا قسمت اول

افسردگی یک کلمه چند معنا قسمت دوم

افسردگی یک کلمه چند معنا قسمت سوم

افسردگی یک کلمه چند معنا قسمت چهارم

افسردگی یک کلمه چند معنا قسمت پنجم

نظرات  (۱)

۰۹ مهر ۹۶ ، ۱۷:۵۲ دلنوشته های یک اردیبهشتی
دنبال شدید ما را هم دنبال کنید...
پاسخ:
ممنون از حضورتون..
چشم..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">