تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی

تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی
گروه مدرسین پایتخت
مدیریت دکتر رضا عباسی
09906166383
tadriss.ir
کانال تلگرام:
https://t.me/riazi_abbasi
ویدئوهای آموزش رایگان:
https://www.namasha.com/tadriss

تدریس ریاضیات کنکور کارشناسی ارشد
تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک کلیه مقاطع
کلاس های آمادگی کنکور سراسری
کلاس های آمادگی دبیرستان نمونه دولتی
کلاس های آمادگی جهت امتحانات دانشگاه
کلاس های آمادگی جهت امتحانات مدارس

ریاضیات کنکور کاردانی کلیه رشته ها
ریاضیات کنکورکاردانی به کارشناسی
ریاضیات کنکور سراسری ریاضی
ریاضیات کنکور سراسری تجربی
ریاضیات کنکور سراسری انسانی

انجام پروژه های دانشگاهی
دروس تخصصی رشته مهندسی مکانیک
دروس تخصصی رشته مهندسی برق
دروس تخصصی رشته مهندسی عمران
ریاضی عمومی یک
ریاضی عمومی دو
معادلات دیفرانسیل
محاسبات عددی
ریاضیات مهندسی
فیزیک یک
ترمودینامیک
انتقال حرارت
سیالات
دینامیک
استاتیک (ایستایی)
ارتعاشات مکانیکی
مقاومت مصالح
تهویه مطبوع
بایگانی
نویسندگان

گفت‌وگو با میترا قاسمی، رتبه‌ی 11 تجربی از اسفراین

پنجشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۸، ۰۴:۵۸ ب.ظ

از کانون فرهنگی آموزش بخوانید:

گفت‌وگو با میترا قاسمی، رتبه‌ی 11 تجربی از اسفراین:

دوست دارم در دانشگاه هم آزمون دوهفته‌ای داشته باشم

میترا قاسمی در یک نگاه

شهر: اسفراین (خراسان شمالی)

سال‌های حضور در کانون: از پنجم دبستان تا چهارم دبیرستان به مدت 8 سال

تعداد آزمون‌ها : 109 آزمون

رتبه‌ی قبولی: 11 تجربی منطقه‌ی 3

رشته‌ی قبولی: پزشکی دانشگاه تهران

تحصیلات و شغل پدر: کارشناسی آموزش ابتدایی، فرهنگی

تحصیلات و شغل مادر: کارشناسی آموزش ابتدایی، فرهنگی

 با چه انگیزه‌ای 8 سال در آزمون‌های کانون شرکت کردی؟

برادرم سه سال از من بزرگ‌تر است و در رشته‌ی مهندسی برق دانشگاه شهیدرجایی درس می‌خواند. وقتی برادرم در مقطع راهنمایی بود، در آزمون‌های کانون شرکت می‌کرد. من هم تصمیم گرفتم در آزمون‌ها شرکت کنم.

برادرت در درس خواندن به تو کمک می‌کرد؟

بله، کمک می‌کرد. من علاقه‌ی زیادی به مطالعه‌ی کتاب‌های او داشتم. مثلاً کتاب ادبیات او را برمی‌داشتم و درس‌هایش را با اشتیاق می‌خواندم.

در دوران راهنمایی که درس‌ها حجم کم‌تری دارد، از آزمون دادن خسته نشدی؟

من آزمون‌ها را دوست داشتم و اگر گاهی خسته می‌شدم خانواده‌ام با اهمیت زیادی که به تحصیل می‌دهند تشویقم می‌کردند. آزمون دادن به صورت دو هفته یک‌بار باعث می‌شد مطمئن باشم که قدم‌به‌قدم پیش رفته‌ام و به تسلط کافی رسیده‌ام.

به نظرت دانش‌آموزان برای دوران طلایی نوروز چگونه باید برنامه‌ریزی کنند؟

در دوران نوروز بهتر است در کنار تفریح برای درس خواندن هم برنامه داشته باشند. دانش‌آموزی که هدفش درس خواندن است باید از همراهی خانواده هم بهره‌مند باشد. پدر و مادر من خیلی مراعات می‌کردند و پابه‌پای من برای درس خواندن در دوران نوروز کمکم می‌کردند.

در دوران راهنمایی از چه زمانی به‌طور جدی برای آزمون تیزهوشان درس خواندی؟

در دوران راهنمایی با آزمون دادن شیوه‌ی درست درس خواندن را یاد گرفتم و در سال سوم راهنمایی یا همان پایه‌ی نهم به طور جدی برای آزمون هدف‌گذاری کردم.

فکر می‌کنی چرا بهتر است دانش‌آموزان از سال‌های پایه در آزمون‌ها شرکت کنند؟

آزمون دادن علاوه بر نحوه‌ی مطالعه‌ی درس‌ها خیلی چیزها به من یاد داد. در دوران دبیرستان نسبت به دوستانم که از دبیرستان به کانون آمده بودند، سرعت بیش‌تری در تست‌زنی داشتم. برای هر درس شیوه‌ی صحیح مطالعه را آموخته بودم و تکنیک‌های تست‌زنی را می‌دانستم. یاد گرفته‌ بودم که چه‌طور بخوانم تا بتوانم به سؤالات پاسخ دهم.

از کودکی دوست داشتی چه‌کاره شوی؟

از کودکی اطرافیانم مرا به پزشک شدن تشویق می‌کردند. خودم هم دقیقاً همین را دوست داشتم.

برای انتخاب رشته در دوران راهنمایی چه معیارهایی داشتی؟

از طرف خانواده برای انتخاب رشته کاملاً آزاد بودم. رشته‌ی تجربی برایم تنوع خاصی داشت و می‌توانستم در کنار ریاضی و فیزیک، زیست‌شناسی را هم که بسیار جذاب و جالب بود، یاد بگیرم؛ به همین دلیل رشته‌ی تجربی را انتخاب کردم.

کتاب علوم در متوسطه‌ی اول شامل درس‌های زیست‌شناسی، زمین‌شناسی، شیمی و فیزیک بود. آیا در آن مقطع هم به این درس‌ها علاقه داشتی؟

درس‌های کتاب علوم را دوست داشتم، ولی چون از هر مبحث مختصری گفته شده بود برایم مبهم بودند. مثلاً فرمول‌های فیزیک در کتاب علوم تجربی خیلی سخت به نظر می‌رسید؛ اما در دوره‌ی دبیرستان خانم سیاره، دبیر فیزیک، خیلی خوب به ما درس دادند. بنابراین نمی‌توان با کتاب علوم متوسطه‌ی اول راجع‌به درس‌ها قضاوت درستی داشت. همه‌ی درس‌ها شیرین هستند و بعدها در دانشگاه کاربردی‌تر هم می‌شوند.

مطالعه‌ی غیر درسی هم داری؟

من خیلی اهل مطالعه هستم. وقتی چهارم دبستان بودم داستان‌های بلند می‌خواندم. به‌طور مثال رمان‌ چهارگانه‌ی جان کریستوفر را خواندم. کتاب‌های برادرم هم برایم جالب بود. الان هم در زمان استراحت کتاب داستان می‌خوانم.

همکاری خانواده برای موفقیت تحصیلی‌ات چگونه بود؟

خانواده‌ام خیلی حمایت ‌کردند و همیشه طوری رفتار ‌کردند که هیچ دغدغه‌ای جز درس نداشته باشم. نمی‌گذاشتند از اتفاقات خانه باخبر شوم و پابه‌پای من از تفریحاتشان صرف‌نظر کردند. برای گرفتن کارنامه‌ی آزمون با من می‌آمدند. حتی خواهر کوچکم توصیه می‌کرد که چه درسی را بهتر بخوانم. این حمایت‌ها برایم خیلی ارزشمند بود.

به نظرت می‌توان در دوران عید در کنار درس خواندن تفریح هم داشت؟

دوستانم همیشه از من می‌پرسیدند که چه‌طور هم درس می‌خوانم و هم کارهای دیگری انجام می‌دهم. همیشه در کنار درس‌ خواندن تفریح هم داشتم. برای همه‌ چیز برنامه‌ریزی می‌کردم. خوب درس می‌خواندم و بعضی روزها با دوستان یا خانواده بیرون می‌رفتم. در دوران عید هم تعادل را بین درس خواندن و تفریح برقرار ‌کردم. می‌توانیم با برنامه‌ریزی منطقی همه‌ی کارهای‌مان را انجام دهیم.

صمیمی‌ترین دوست تو در دانشگاه کیست؟

زهرا کریمی‌زاده از برازجان صمیمی‌ترین دوست من است که با او گفت‌وگویی داشتید که در مجله‌ی آزمون چاپ شد. ما در کنار هم درس می‌خوانیم.

کانون در پیشرفت تو چه نقشی داشت؟

بهترین خدمت کانون به بچه‌ها برنامه‌ی راهبردی دقیق آن است. از دبستان و راهنمایی هر درسی به‌اندازه‌ خوانده می‌شود و مرورهای بجا دارد. با این روش هر درس برای دانش‌آموز تثبیت می‌شود. دفتر برنامه‌ریزی هم در افزایش و تثبیت ساعت مطالعه بسیار مؤثر است. کانون و آزمون‌هایش آن‌ قدر در موفقیت ما مؤثر بوده است که من و هم‌کلاسی‌هایم دوست داریم آزمون‌های کانون در دانشگاه هم برگزار شود. اگر الان هم آزمون می‌دادیم حتماً بهتر درس می‌خواندیم.

نظرات  (۱)

خوب مشاوره نمیده
پاسخ:
?

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">