تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی

تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی
گروه مدرسین پایتخت
مدیریت دکتر رضا عباسی
09906166383
tadriss.ir
کانال تلگرام:
https://t.me/riazi_abbasi
ویدئوهای آموزش رایگان:
https://www.namasha.com/tadriss

تدریس ریاضیات کنکور کارشناسی ارشد
تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک کلیه مقاطع
کلاس های آمادگی کنکور سراسری
کلاس های آمادگی دبیرستان نمونه دولتی
کلاس های آمادگی جهت امتحانات دانشگاه
کلاس های آمادگی جهت امتحانات مدارس

ریاضیات کنکور کاردانی کلیه رشته ها
ریاضیات کنکورکاردانی به کارشناسی
ریاضیات کنکور سراسری ریاضی
ریاضیات کنکور سراسری تجربی
ریاضیات کنکور سراسری انسانی

انجام پروژه های دانشگاهی
دروس تخصصی رشته مهندسی مکانیک
دروس تخصصی رشته مهندسی برق
دروس تخصصی رشته مهندسی عمران
ریاضی عمومی یک
ریاضی عمومی دو
معادلات دیفرانسیل
محاسبات عددی
ریاضیات مهندسی
فیزیک یک
ترمودینامیک
انتقال حرارت
سیالات
دینامیک
استاتیک (ایستایی)
ارتعاشات مکانیکی
مقاومت مصالح
تهویه مطبوع
بایگانی
نویسندگان

انتخاب رشته 97 - بهداشت عمومی

يكشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۷، ۰۵:۱۲ ب.ظ

آشنایی با رشته بهداشت عمومی

رشته بهداشت عمومی یکی از زیر شاخه‌های علوم تجربی است و با هدف حفظ و بهبود سلامت افراد جامعه در دانشگاه‌ها به دانشجویان و متقاضیان علاقه‌مند تدریس می‌شود.

اولین گام‌های بنیان گذاری رشته بهداشت عمومی درست از زمان جدایی و تفکیک پزشکی پیشگیری از پزشکی درمان صورت پذیرفت. به طور کلی می‌توان رشته بهداشت عمومی را پایه و اساس اصلی زیرشاخه های منشعب از آن از جمله تغذیه، مدیریت بهداشتی، آموزش بهداشت و اقتصاد بهداشت نام برد.

دانشجویان رشته بهداشت عمومی در جهت پیشگیری از ابتلای افراد مختلف به بیماری‌های واگیردار و غیر واگیر تلاش می‌کنند. از جمله اصلی‌ترین هدف و وظیفه آن‌ها این است که با توجه به برنامه ریزی‌های وزارت بهداشت در جهت کنترل و پیشگیری بیماری‌ها اقدامات لازم را به عمل آورند.

تعداد دروس ارائه شده در مقطع کارشناسی این رشته معادل 130 واحد است که 20 واحد آن را دروس عمومی، 32 واحد آن را دروس اصلی، 60 واحد آن را دروس اختصاصی و 16 واحد آن را دروس کارآموزی در بر می‌گیرد.

این رشته تا مقطع دکتری به علاقه‌مندان و متقاضیان رشته بهداشت عمومی در ایران ارائه می‌شود. قابل ذکر است که طول دوره کارشناسی این رشته 4 سال، طول دوره کارشناسی ارشد آن 2 سال و طول دوره دکتری آن به مدت 5 سال به طول می‌انجامد.

گرایش های رشته بهداشت عمومی در مقطع کارشناسی

رشته بهداشت عمومی دارای دو گرایش در مقطع کارشناسی است که این دو گرایش عبارتند از بهداشت خانواده و مبارزه با بیماری‌ها.

گرایش مبارزه با بیماری‌ها: در این گرایش سعی بر آن است تا دانشجویان را با روش‌های پیشگیری از بیماری آموزش دهند، به طوری‌که بتوانند اقدامات مناسبی در جهت کنترل و از بین بردن بیماری‌ها انجام دهند.

گرایش بهداشت خانواده: این گرایش همان‌طور که از اسمش مشخص است در جهت بهبود و ارتقا سلامت خانواده به وجود آمده است. این گرایش به مراقبت از خانواده تاکید بسیاری دارد و آن را در اولویت قرار داده است، به طوریکه فارغ التحصیلان از این رشته باید بتوانند از انجام دادن این امر مهم به خوبی بر بیایند.

گرایش‌های رشته بهداشت عمومی در مقطع کارشناسی ارشد

رشته بهداشت عمومی در مقطع کارشناسی ارشد از دایره بسیار گسترده‌ای برخوردار است به طوری که افراد علاقه‌مند به ادامه تحصیل در این رشته می‌توانند با توجه به علاقه و استعداد خود هر یک از گرایش‌های رشته بهداشت عمومی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب نمایند. گرایش‌های رشته بهداشت عمومی در مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از:

آموزش بهداشت، اقتصاد بهداشت، زیست فناوری پزشکی، کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی، مدیریت توان‌بخشی، علوم تغذیه، آموزش پزشکی، آمار زیستی، انفورماتیک پزشکی، سم شناسی، فناوری اطلاعات سلامت، مهندسی پزشکی(بیوالکتریک)، علوم بهداشتی در تغذیه، اکولوژی انسانی، اپیدمیولوژی، رفاه اجتماعی، سلامت سالمندی، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، مهندسی پزشکی (زیست مواد)، برنامه ریزی یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی، تاریخ علوم پزشکی، ارزیابی فناوری سلامت، بهداشت و ایمنی مواد غذایی، فیزیولوژی، مهندسی بهداشت محیط، حشره شناسی پزشکی، نانوتکنولوژی پزشکی، مدیریت توانبخشی و مبارزه با ناقلین و علوم تغذیه در بحران و حوادث غیر مترقبه.

بازار کار و حقوق رشته بهداشت عمومی

یکی از نکاتی که در هنگام انتخاب رشته می تواند شما را در این زمینه یاری کرده و شما را از سردرگمی بیرون بیاورد، آگاهی از بازار کار و آینده شغلی رشته موردنظر است. در رابطه با بازار کار رشته بهداشت عمومی باید این گونه گفت که آینده شغلی نسبتاً مناسبی برخوردار است به طوری که فارغ التحصیلان از این رشته می توانند با توجه به رشته تحصیلی خود در دانشگاه به عنوان مربی بهداشت مدارس، مربی خدمات بهداشتی، کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها و همچنین کارشناس بهداشت خانواده فعالیت خود را آغاز نماید و از تجربیات کسب شده خود در طول دوره تحصیل در زمینه شغل خود نهایت استفاده را ببرد.

همچنین با توجه به استعداد و علم کارشناسان رشته بهداشت عمومی می‌توان آن‌ها را کلینیک‌های ترک اعتیاد، خانه سالمندان و همچنین کمک به زنان باردار به کار گرفت.

کارشناسان و فارغ التحصیلان رشته بهداشت عمومی می‌توانند با به عهده گرفتن هر یک از چهار نقش آموزشی، پژوهشی، مراقبتی و اجرایی نیز در راستای رشته موردنظر خود به افراد مختلف کمک شایانی کنند.

در رابطه با نقش آموزشی کارشناسان بهداشت عمومی می توان به نقش آن ها در مشاوره های قبل از ازدواج و آموزش و اطلاع رسانی به مادران و زنان باردار اشاره نمود.

نقش پژوهشی آن‌ها نیز در برگیرنده فعالیت‌هایی نظیر آموزش به پرسشگران سلامت و همکاری در انجام مصاحبه‌های پژوهشی و تدوین اطلاعات است.

نقش مراقبتی آن‌ها نیز در برگیرنده کلیه فعالیت‌های مراقبتی نظیر مراقبت از زنان باردار قبل و بعد از زایمان و … است.

نقش اجرایی آن‌ها نیز همان‌طور که از اسمش مشخص است مربوط به امور اجرایی از جمله ارائه خدمات تنظیم خانواده و همچنین حضور در برنامه‌های آموزشی و اجرایی بهداشت در مدارس است.

شرایط ادامه تحصیل از کاردانی تا کارشناسی رشته بهداشت عمومی

تنها کسانی می توانند برای ادامه تحصیل از مقطع کاردانی به کارشناسی وارد این رشته شوند که در مقطع کاردانی خود در یکی از رشته‌های بهداشت عمومی گرایش مبارزه با بیماری‌ها، بهداشت عمومی گرایش بهداشت خانواده، بهداشت مدارس، پرستاری دندان پزشکی، بهداشت دهان و دندان، راهنمای بهداشت عمومی تحصیل کرده باشند.

همچنین قابل ذکر است که کسانی که دارای مدرک کاردانی بهداشت مدارس هستند در صورتی می‌توانند برای مقطع کارشناسی در رشته بهداشت عمومی به ادامه تحصیل بپردازند که مدرک تحصیلی و همچنین مرکز آموزشی آن‌ها از سوی وزارت بهداشت به تائید برسد.

نکته دیگری که می‌بایست بدان اشاره نمود این است که دارندگان مدرک کاردانی پیوسته حق شرکت در کنکور کارشناسی ناپیوسته رشته بهداشت عمومی را ندارند.

دروس امتحانی آزمون کاردانی رشته بهداشت عمومی

ادبیات_ معارف اسلامی_ زبان انگلیسی_ فیزیک و فیزیولوژی_ آمار حیاتی و اصول اپیدمیولوژی_ اصول تغذیه_ بهداشت محیط و روان_ جمعیت شناسی و تنظیم خانواده_ مصون سازی_ میکروبیولوژی_ اپیدمیولوژی بیماری‌های شایع در ایران

دروس امتحانی آزمون کاردانی به کارشناسی رشته بهداشت عمومی

فیزیولوژی_ فیزیک_ آمار حیاتی و اصول کلیات اپیدمیولوژی_ اصول تغذیه_ اصول و کلیات خدمات بهداشتی “اصول بهداشت محیط – بهداشت روان”_ جمعیت شناسی و اصول تنظیم خانواده_ مصون سازی “برنامه ایمن سازی کشوری”_ میکروب شناسی عمومی_ اپیدمیولوژی بیماری شایع در ایران_ آموزش بهداشت و ارتباطات

نتیجه گیری نهایی

با توجه به توضیحات داده شده در رابطه با رشته بهداشت عمومی، دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته می بایست از علم و دانش کافی در حوزه علوم مختلف برخوردار باشند تا بتوانند در جهت بهبود و ارتقا سطح سلامت افراد جامعه مفید واقع شوند. اگر علاقه‌مند به تحصیل در این رشته هستید می بایست از روحیه بسیار قوی در برخورد با انواع مشکلات، حس بشردوستانه و یاری رساندن به هم نوعان برخوردار باشید. در این صورت است که می‌توانید در رشته خود موفق شوید.

رتبه مورد نیاز برای قبولی بهداشت عمومی در دانشگاه‌های مختلف

برای این که بدونید با هر رتبه و درصدی کجاها احتمال داره بهداشت عمومی قبول شین این فایل رو دانلود کنید.

دانلود فایل قبولی‌های بهداشت عمومی ویژه کنکوری‌های 97


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">