تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی

تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی
گروه مدرسین پایتخت
مدیریت دکتر رضا عباسی
09906166383
tadriss.ir
کانال تلگرام:
https://t.me/riazi_abbasi
ویدئوهای آموزش رایگان:
https://www.namasha.com/tadriss

تدریس ریاضیات کنکور کارشناسی ارشد
تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک کلیه مقاطع
کلاس های آمادگی کنکور سراسری
کلاس های آمادگی دبیرستان نمونه دولتی
کلاس های آمادگی جهت امتحانات دانشگاه
کلاس های آمادگی جهت امتحانات مدارس

ریاضیات کنکور کاردانی کلیه رشته ها
ریاضیات کنکورکاردانی به کارشناسی
ریاضیات کنکور سراسری ریاضی
ریاضیات کنکور سراسری تجربی
ریاضیات کنکور سراسری انسانی

انجام پروژه های دانشگاهی
دروس تخصصی رشته مهندسی مکانیک
دروس تخصصی رشته مهندسی برق
دروس تخصصی رشته مهندسی عمران
ریاضی عمومی یک
ریاضی عمومی دو
معادلات دیفرانسیل
محاسبات عددی
ریاضیات مهندسی
فیزیک یک
ترمودینامیک
انتقال حرارت
سیالات
دینامیک
استاتیک (ایستایی)
ارتعاشات مکانیکی
مقاومت مصالح
تهویه مطبوع
بایگانی
نویسندگان

لطفاً مکانی را انتخاب کنید که بتوانید چند صحفه بعد را در جایی که تنها باشید و حواستان پرت نشود بخوانید.

ذهنتان را بر آنچه می­خوانید و قرار است انجام بدهید متمرکز کنید. نگران برنامه روزانه، کار، خانواده و دوستان نباشید. حواستان فقط اینجا و ذهنتان گشوده باشد.

ذهناً مجسم کنید که به مراسم خاکسپاری عزیزی می­ روید. مجسم کنید که برای حضور در محل برگزاری مراسم

سوار ماشین می­شوید و در پارکینگ آن محل، ماشین را پارک می­کنید و پیاده می­شوید. وقتی وارد آن مکان

می­شوید به گل­ها و موسیقی توجه کنید همچنان که از میان مدعوین می­گذرید، چهره دوستان و خویشاوندان را می­بینید و اندوه فقدان آن عزیز را که از دل حاضران بر می­خیزد مشاهده می­کنید..

وقتی به جلوی اتاق می­رسید و به درون تابوت می­نگرید، ناگاه خود را چهره به چهره خویشتن می­بیند. این مراسم

تدفین شماست. منتها سالها پس از امروز، همه این افراد برای بزرگداشت شما آمده اند تا احساس محبت و قدردانی از زندگیتان را ابراز کنند.

وقتی برصندلی می­نشینید و منتظر آغاز مراسم می­شوید، به برنامه که در دست دارید می نگرید،  قرار بر این است که چهار نفر سخنرانی کنند، نخستین سخنران یکی از افراد خانواده­تان است. دومین سخنران یکی از دوستان

شماست، شخصی که می­تواند این احساس را ایجاد کندکه شما چگونه زندگی کرده­اید. سومین سخنران یکی از

همکاران شماست، چهارمین سخنران فردی از مسئولان کلیسا و یا انجمنی است که درآن خدمت می­کنید

اکنون عمیقاً بیندیشد تا ببینید که هر یک از این سخنرانان درباره شما وزندگیتان چه می­گویند؟ دوست داشتید که کلام آن­ها از شما چگونه همسری یا پدر و مادری را منعکس می­کرد؟ چگونه فرزند یا دختر عمویی بودید؟ چگونه دوستی؟ چگونه همکاری؟ دوست داشتید چگونه منشی را در شما می­دیدند؟ چه کمک­ها و ایثارها و توفیق هایی دارید چه تفاوتهایی را در زندگیشان ایجاد کرده باشید؟

ذهناً از پایان آغاز کنید یعنی اینکه به روشنی مقصدتان را بشناسید. یعنی بدانید به کجا می روید، تا بتوانید بهتر دریابیدکه اکنون کجا هستید و گامهایی را که برمی­دارید همواره در مسیر درست است.

هرگاه عمیقاً بدانیم چه چیزی برایمان مهم است و آن تصویر را درذهنمان تثبیت کنیم، زندگیمان را در مسیر تغییر و تحول واقعی هدایت کرده­ایم، به این ترتیب خودمان را هر روز به طریقی اداره می­کنیم تا آنچه که واقعاً برایمان اهمیت دارد به انجام برسانیم اما اگر نردبان به دیوار درست تکیه نداشته باشد، هرچه سریعتر به مکان نادرست می­رسیم. شاید بسیار مشغول باشیم، شاید به ظاهر کارایی بسیاری داشته باشیم اما فقط ذهناً اگر از پایان آغاز کنیم، می توانیم به راستی از کارایی برخوردار باشیم.

اگر به دقت آنچه را که مایلید در مراسم تدفین شما درباره­تان گفته شود در نظر بگیرید، توصیف خودتان را از

موفقیت خواهید یافت. شاید این توصیف از آنچه ذهناً می­پنداشتید بسیار متفاوت باشد. شاید شهرت، موفقیت و ثروت یا بعضی از سایر چیزهایی که برای آنها می­کوشیدید بخشی از دیوار نادرست شما باشد.

مجسم کنید امشب همسرتان برای کنسرت دعوت کرده اید. بلیط­ها را در دست دارید. همسرتان هیجان زده است که به کنسرت برود. ساعت چهار بعد از ظهر است. ناگهان رئیستان به شما تلفن می­کند که به دفترتان بروید وبه شما می­گوید که برای یک جلسه مهمی در ساعت نه شنبه کمکتان نیاز دارد.

اگر از طریق عینک همسر محوری یا خانواده محور بنگرید، مهمترین نگرانی شما همسرتان است، ممکن است به

رئیستان بگوید نمی­توانید به دفترتان بروید و برای جلب رضایت همسرتان او را به کنسرت ببرید. شاید احساس کنید کهبرای حفظ کارتان به دفترتان می ­کوشید:

تصمیمتان را توجیه کنید و خود را از نومیدی یا خشم برهانید؛ بروید. اما این کار را با اکراه انجام دهید و دل نگران پاسخ همسرتان هستید و می­ کوشید.

تصمیمتان را توجیه کنید و خود را از نومیدی یا خشم برهانید. اگر از دید پول محور بنگرید، اندیشه اصلی­تان اضافه کار یا تاثیر کار تا دیر وقت بر روی اضافه حقوق احتمالی خواهد بود. شاید به همسرتان تلفن کنید و به او بگویید که مجبورید در دفترتان بمانید، با این فرض که او خواهد فهمید که نیاز های اقتصادی در درجه نخست قراردارند.

اگر نکته محور باشید، شاید این فرصت را غنیمت بشمارید. می­توانید نکاتی را با رئیستان در میان بگذارید و موجب پیشرفت کارتان شوید. شاید از خودتان خرسند باشیدکه به عنوان نشانه­ای از این که تا چه اندازه کوشا هستید، ساعتی بیش از آنچه انتظار می­رفت کارکرده­اید. همسرتان باید به شما ببالد اگر تملک محور باشید، شاید به چیزهایی بیاندیشد که با آن اضافه کار می­توانید بخرید. شاید به این فکر کنید که تا دیر وقت کارکردن چه امتیازی برای شهرت نیک شما در ادره تان خواهد بود. روز بعد همه این­ها را خواهند شنید که شما تا چه اندازه اصیل و ایثارگر و متعهد هستید اگر تفریح محور باشید، حتی اگر همسرتان از این که تا دیر وقت کار می­کنید خوشحال بشود، می­توانید کارها را رها کنید و به کنسرت بروید. شایستگی آن را دارید که شبی تفریح کنید.

اگر دوست محور باشید، تصمیم گیرتان تحت تاثیر این خواهد بود که آیا دوستانتان نیز در اداره تا دیر وقت کار خواهند کرد یا نه اگر دشمن محور باشید، شاید تا دیر وقت کار کنید چون می­دانید برای شما برگ برنده خواهد بود تا آن را به شخصی که فکر می­کنید بزرگترین دارایی شرکت است نشان دهید. مادامی که در حال تفریح است، شما کار و تقلا می­کنید و کار او و خودتان را به انجام می­رسانید و تفریح خود را به خاطر منافع شرکت، که او چنین راحتنادیده می­گیرد، فدا می­ کنید.

اگر کلیسا محور باشید، شاید تحت تاثیر برنامه­های سایر اعضاء کلیسا که بخواهند در کنسرت شرکت کنند قرار بگیرید، یا این مسئله که آیا سایر اعضاء کلیسا که در اداره شما کار می­کنند تا دیر وقت سر کار خواهند بود . یا نوع تصمیم گیری تان تحت تاثیر این امر قرار گیرد که ”یک عضو خوب کلیسا “ در چنین شرایطی چه می­کرد، واین که آن اضافه کار را خدمت بداند یا دویدن در پی ثروت مادی اگر خود محور باشید، تمرکزتان بر این خواهد بود که چه چیزی برای شخص شما بیشترین منفعت را خواهد داشت.

آیا برایتان بهتراست که به کنسرت بروید و یا این که سر کار بروید و چند نکته را با رئیس خود درمیان بگذارید؟

نگرانی اصلی­تان این خواهد بود که انتخاب­های متفاوت چگونه بر شخص شما اثر خواهد گذاشت.

آیا می­توانید ببینید که کانون­های ما به چه شیوه بنیادی برانگیزه­ها تصمیم­های روزانه و اعمال ما (و در بسیاری از

موارد واکنشهای) و تعبیر و تفسیرمان از رویدادها تاثیر می­گذارند؟ به همین دلیل آگاهی از کانونتان حایز اهمیت

بسیاراست. واگر آن کانون به عنوان انسان عامل به شما توانایی نبخشد، این امر اساسی است که برای کارایی تان

برداشتهایتان را تغییر دهید تا کانونی قدرت بخش ایجاد کنید به عنوان شخصی مبتنی بر اصول می­کوشید از احساسی که نسبت به وضعیت دارید یا سایر عواملی که شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد فاصله بگیرید و همه راه­ها را ارزیابی کنید. نگریستن به تمامیتی متعادل، نیاز های کار و خانواده و سایر اشخاص ذینفع و مفاهیم احتمالی سایر تصمیم های ممکن می­کوشید با در نظر گرفتن همه عوامل به بهترین راه حل برسید؛ این که به کنسرت بروید یا سر کار، در واقع بخش کوچکی از تصمیمی موثر است. شاید با بسیاری از کانون­ها به همین انتخاب دست بزنید. اماوقتی برداشت شما مبتنی بر اصول باشد، چه تفاوت مهمی پیش می­آید.

نخست اینکه : مورد اعمال نفوذ دیگران یا و اوضاع و شرایط قرار نمی­گیرید. به طرزی عامل راه حلی را انتخاب و تعیین می­کنید که بهترین راه را می­دانید. و به شیوه­ای نا آگاهانه و نامطلع تصمیم نمی­گیرید.

دوم اینکه: می­دانید تصمیم شما بسیار موثر است زیرا بر پایه اصولی با ثمرات دراز مدت و قابل پیش بینی قراردارد.                                   

سوم اینکه: عملی را که انتخاب می­کنید به ارزشهایی نهایی زندگیمان کمک می کند. تا دیر وقت کار کردن در اداره برای اینکه به یک نفر فخر بفروشید، کاملاً با این امر که به کارایی رئیس خود ارج نهید و صمیمانه بخواهید که به منافع

شرکت خود کمک کنید تفاوت دارد. آنچه را که به هنگام اجرای تصمیم هایتان تجربه می­کنید به کل زندگیتان کیفیت

و معنا می­دهد.

چهارم اینکه: می­توانید در شبکه نیرومندی که در روابط متقابل خود ایجادکرده­اید، باهمسر و رئیس­تان گفتگو

کنید، چون مستقل هستید، می­توانید به طرزی موثر دارای اتکای متقابل باشید، تصمیم بگیرید سرکار بروید و بخشی

ازآن را انجام بدهید و آنچه را که محول کردنی است به صبح روز بعد موکول کنید.

نهایتاً این که درباره تصمیم خود احساس آسودگی خواهید کرد، هر عملی را که انتخاب کنید، می­توانید با تمرکز آن را

انجام دهید و از آن محفوظ شوید. به عنوان شخصی مبتنی بر اصول، امور را به شیوه­ای متفاوت می­بینید، وچون امور را

به شیوه­ای متفاوت می­بینید، به شیوه متفاوت می­اندیشید و به شیوه­ای متفاوت عمل می­کنید، چون میزان امنیت، هدایت و حکمت است و قدرتتان بالا و ناشی از کانونی محکم ودگرگونی ناپذیر است، پایه و اساس یک زندگی بسیار عامل

و موثر را دارا هستید.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">