تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی

تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی
گروه مدرسین پایتخت
مدیریت دکتر رضا عباسی
09906166383
tadriss.ir
کانال تلگرام:
https://t.me/riazi_abbasi
ویدئوهای آموزش رایگان:
https://www.namasha.com/tadriss

تدریس ریاضیات کنکور کارشناسی ارشد
تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک کلیه مقاطع
کلاس های آمادگی کنکور سراسری
کلاس های آمادگی دبیرستان نمونه دولتی
کلاس های آمادگی جهت امتحانات دانشگاه
کلاس های آمادگی جهت امتحانات مدارس

ریاضیات کنکور کاردانی کلیه رشته ها
ریاضیات کنکورکاردانی به کارشناسی
ریاضیات کنکور سراسری ریاضی
ریاضیات کنکور سراسری تجربی
ریاضیات کنکور سراسری انسانی

انجام پروژه های دانشگاهی
دروس تخصصی رشته مهندسی مکانیک
دروس تخصصی رشته مهندسی برق
دروس تخصصی رشته مهندسی عمران
ریاضی عمومی یک
ریاضی عمومی دو
معادلات دیفرانسیل
محاسبات عددی
ریاضیات مهندسی
فیزیک یک
ترمودینامیک
انتقال حرارت
سیالات
دینامیک
استاتیک (ایستایی)
ارتعاشات مکانیکی
مقاومت مصالح
تهویه مطبوع
بایگانی
نویسندگان

روش های پیشنهادی برای مطالعه درس فیزیک

دوشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۵، ۰۸:۲۵ ب.ظ

چگونه فیزیک را بخوانیم؟

برای مطالعه درس فیزیک نخست هرفصل را دقیق بخوانید و سپس وارد «مثال ها و تمرین های متن و پایان فصل مربوطه» شوید و در «مرحله اول» یک به یک مثال ها و تمرین ها را با جواب تشریحی آنها «بخوانید و یاد بگیرید» و در صورتی که اشکال و یا ایرادی داشتید به متن درس مراجعه نموده، تا اشکال و ایراد شما بر طرف شود و در «مرحله دوم»، دو مرتبه به مثال ها و تمرین ها برگردید و بدون این که به جواب ها نگاه کنید، «سئوال ها را برای خودتان حل کنید» و در پاسخ گویی در هر قسمتی از جواب شما که ابهامی وجود داشت، به جواب آن قسمت نگاه کرده و سپس دوباره خودتان به حل سئوال بپردازید و این کار را تا پایان تمرین های پایان هر فصل ادامه دهید و پس از این که به تمام مثال ها و تمرین ها «مسلّط شدید»، در «مرحله سوم» وارد «تست های کنکورهای سراسری فصل مربوطه» شوید و تست ها را یک به یک «بخوانید و به حل آنها بپردازید» و سپس به پاسخ نامه مراجعه نموده و راه حل خودتان را با جواب تشریحی تست «مقایسه نمایید»؛ این روش مطالعه، روشی «اساسی و بنیادین» است و در مدت زمان خیلی کوتاه و اندکی «سرعت تست زنی» شما را «بالا» خواهد برد.

 

فیزیک در رشته ریاضی فیزیک

 

تعداد سوالات این درس در کنکوررشته ریاضی ۴۵ و مدت زمان پاسخگویی ۵۵ دقیقه می باشد.

 

۶۱ تا ۶۵ درصد سوالات کنکور این درس از دروس پایه و ۳۷ تا ۳۹ درصد از دروس پیش دانشگاهی است.

 

درس فیزیک با ضریب ۹ در کنکور رشته ی علوم ریاضی پس از درس ریاضیات دارای بالاترین ضریب می باشد. اگر قصد قبولی در یک رشته ی مهندسی و در یک دانشگاه خوب را دارید، به این درس توجه زیادی داشته باشید و خود را برای درصد بالایی در این درس آماده کنید.

 

درس فیزیک برعکس ظاهر سختی که دارد، اگر با آن همراه شوید و در هنگام مطالعه به مفاهیم آن توجه کنید، برای شما جزو دروس شیرین و به یادماندنی خواهد شد.

 

یک توصیه ی مهم: در درس فیزیک به جای مطالعه به ترتیب فیزیک ۱- ۲- ۳ و پیش دانشگاهی ۱- ۲ مباحث را موضوعی مطالعه کنید مثلاً وقتی می خواهید بحث مکانیک را بخوانید ابتدا به سراغ فیزیک (۲) بروید و مبحث مکانیک را در آنجا بخوانید و مسائل مربوط به آن را حل کنید و سپس مبحث مکانیک را در فیزیک پیش دانشگاهی۱ مطالعه کنید. با این کار هم در زمان صرفه جویی کرده اید و هم به علت اینکه مباحث پایه ای را خوانده اید در بحث جدید نیز یادگیری بیشتری خواهید داشت .

 

اساس کار خود را در مطالعه ی درس فیزیک بر روی کتاب درسی و موضوعات مطرح شده درآن بگذارید و سپس در صورت لزوم به جزوات دیگر مراجعه کنید.

 

در حال حاضر پرسش های این درس به سمت مفهومی شدن پیش می رود. قبلاً برای تسلط بر فصل حرکت شناسی در مبحث مکانیک یک دانش آموز می بایستی حداقل ۳۰ تا۴۰ نکته ی کنکوری که اغلب هم خارج از کتاب درسی بودند، حفظ می کرد؛ ولی اکنون احاطه بر مطلب درسی به اضافه چند نکته ی اساسی ، راه گشا می باشد. البته منظور این نیست که نکات و فرمول های تستی را یاد نگیرید، بلکه شما باید ابتدا مطالب را به صورت مفهومی یاد گرفته و سپس نکات تستی را استفاده کنید. علاوه بر این اگر نگاهی گذرا به پرسش های فیزیک در سال های گذشته داشته باشید، خواهید دید که اکثر پرسش های این درس تکراری هستند، یعنی چیزی حدود ۷۰ الی۸۰ درصد این پرسش ها مشابه پرسش های کنکور سال های قبل می باشد. پس حتماً بررسی تست های کنکور سال های قبل را در این درس در برنامه ی خود بگنجانید.

 

نکته ی دیگر توجه به مبحث مکانیک است که این بحث ۲۰ الی ۲۵ درصد پرسش ها را به خود اختصاص داده است . در مکانیک برای یادگیری بهتر، تا می توانید تست های متنوع و مسائل مختلف را که در سطح کتاب درسی است ، حل کنید.

 

* به این نکته نیز در حل تست ها در کنکور دقت داشته باشید که واحدها در سیستم SI می باشد، پس بهتر است قبل از شروع مبحث فشار و مکانیک، موضوع فیزیک و اندازه گیری را کاملاً یاد بگیرید. مثلاً تقریباً هر دو سال یک بار یک تست از چگالی می آید که منظور از طرح این تست در کنکور تبدیل واحدها در آن می باشد. در این درس نیز مرور را فراموش نکنید و هر چند وقت یک بار (طبق برنامه ی مرورها) به مباحثی که قبلاً خوانده اید، باز گردید و آن ها را مرور کنید تا مطالب یادآوری شوند.

 

بنابراین در خواندن درس فیزیک به ۳ نکته ی زیر توجه داشته باشید:

۱- از درک عمیق و مفهومی فیزیک غافل نشوید و هرگز یک مفهوم فیزیک را با ژرفایی که دارد، در حد یک تعریف خشک پایین نیاورید.

 

۲- پس از مطالعه ی هر بخش از کتاب به صورتی که در بالا آمد، ابتدا مسائل و تمرین های مربوط به آن را حل کنید و وقتی به آن ها احاطه کافی یافتید، به سراغ تست بروید. بنابراین در دروس ریاضی و فیزیک توجه داشته باشید:

مطالعه ی مفهومی و دقیق افزایش توانایی در حل مسائل و تمرین ها مرور

 

۳- پس از هر بار خواندن از نکات و فرمول های مهم یادداشت برداری کنید و برای مرور از این یادداشت ها استفاده کنید.

 

فیزیک در رشته علوم تجربی

تعداد سوالات این درس در کنکوررشته تجربی ۳۰ و مدت زمان پاسخگویی ۳۷دقیقه می باشد.

 

۵۵ تا ۵۷ درصد سوالات کنکور این درس از دروس پایه و ۴۵ تا ۴۷ درصد از دروس پیش دانشگاهی است.

 

در این درس دانش آموزان رشته ی تجربی دارای میانگین درصدی پایین تر از زیست شناسی و شیمی می باشند. این درس نیز با ضریب ۶ در رشته ی تجربی از اهمیت خاصی برخودار است و کسب یک درصد بالا می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

 

، تسلط بر مفاهیم ، حل مسائل ، حل تست ها از جمله تست های آزمونهای سراسری و همچنین مرور، بسیار مهم است . حتی اگر دانش آموز متوسطی در این درس هستید، حتماً سعی کنید که این درس را در برنامه ی درسی خود بگنجانید یا حداقل مباحثی را که راحت تر یاد می گیرید، حتماً بخوانید. چنان چه احساس می کنید به تمامی مباحث به یک اندازه تسلط دارید، بهتر است که مطالب ر ابه ترتیب زیر مطالعه کنید: ۱- نور ۲- فشار ۳- گرما و ترمودینامیک ۴- مکانیک ۵- الکتریسته ۶- مو

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">