تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی

تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی
گروه مدرسین پایتخت
مدیریت دکتر رضا عباسی
09906166383
tadriss.ir
کانال تلگرام:
https://t.me/riazi_abbasi
ویدئوهای آموزش رایگان:
https://www.namasha.com/tadriss

تدریس ریاضیات کنکور کارشناسی ارشد
تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک کلیه مقاطع
کلاس های آمادگی کنکور سراسری
کلاس های آمادگی دبیرستان نمونه دولتی
کلاس های آمادگی جهت امتحانات دانشگاه
کلاس های آمادگی جهت امتحانات مدارس

ریاضیات کنکور کاردانی کلیه رشته ها
ریاضیات کنکورکاردانی به کارشناسی
ریاضیات کنکور سراسری ریاضی
ریاضیات کنکور سراسری تجربی
ریاضیات کنکور سراسری انسانی

انجام پروژه های دانشگاهی
دروس تخصصی رشته مهندسی مکانیک
دروس تخصصی رشته مهندسی برق
دروس تخصصی رشته مهندسی عمران
ریاضی عمومی یک
ریاضی عمومی دو
معادلات دیفرانسیل
محاسبات عددی
ریاضیات مهندسی
فیزیک یک
ترمودینامیک
انتقال حرارت
سیالات
دینامیک
استاتیک (ایستایی)
ارتعاشات مکانیکی
مقاومت مصالح
تهویه مطبوع
بایگانی
نویسندگان

راهکار‌هایی برای آرامش دانش آموزان

شنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۴۳ ب.ظ

امروزه و بنابر شرایط اجتماعی فشارهای روانی رنگارنگی بر دانش آموزان وارد می شود.

الانی که برای شما سروران این مقاله را می نویسم، با اولیا دانش آموزی صحبت می کردم. آنها به شدت نگران فشار های روانی ای بودند. این فشار هااز سوی معلمان، محیطهای ورزشی و دوستان و حتی خانواده بر دانش آموزان، مخصوصا آن دسته از دانش آموزانی که در سن بلوغ و استقلال شخصیتی هستند، وارد می شود.

این فشار ها در بروز برخی ناهنجاری های شخصیتی دانش آموزان به صورت مستقیم دخیل بود و کم یا بیش سبک زندگی آنها را متاثر می کند.

حال سوال اساسی این است که آیا راهی وجود دارد که بتوان این فشارها را کنترل و مدیریت کرد.

پاسخ:

طبق علم روانشناسی برای هر معضل روحی و شخصصیتی دارویی وجود دارد گاهی این دارو در لباس محبت و گاهی در کالبد یک تلنگر خود را نشان می دهد.

در گام اول بهتر است که دانش آموز چند جلسه  به روان کاو یا روانشناس و در صورت نیاز، روان پزشک مراجعه کند.

این گام همان ریشه یابی نام دارد که علت بروز مشکل را بررسی می کند. چه خوب است که این مشکل از ریشه و به صورت عمیق مورد تحلیل و کنکاو قرار گیرد. این کار بهتر است توسط روان کاو یا روان شناس صورت پذیرد.

در گام دوم بهتر است که خود دانش آموز به به سخن باز کند و از درون خود برایمان بگوید. این مرحله بسیار مرحله ی حساس و مهمی می باشد. بهترین فردی که می تواند مشکل را بررسی کند خود دانش آموز می باشد. دانش آموز مانند دوربین فیلمبرداری از تمامی زوایا به بررسی این معضل پرداخته و خود می تواند مانند یک آنالیزر خود را تحلیل کند. بنابراین این هنر اطرافیان است که خود دانش آموز را در روند حل این معضل یاری کنند.

در گام سوم اطرافیان و خود دانش آموز باید به برطرف کردن این مشکل بپردازند. بایدد عوامل مولد فشار روانی را شناسایی و در صورت امکان بر طرف کنند.

مثلا در مورد دانش آموز اینجانب ، اولیا با تغییر مدرسه ی دانش آموزشان و ایجاد محیطی شادتر در خانه تا حد زیادی موفق به برطرف کردن این فشار ها شدند .

اولیا و دانش آموزان عزیز، چند نکته را به یاد داشته باشند.

1. اطرافیان باید مانند دوست و رفیق در کنار دانش آموز باشند. اگر دانش اموز انها را در کنار خود حس کند قطعا با اعتماد به نفس و قدرت بیشتر به رفع این مشکلات و فشار ها می پردازد و خود او هم در صدد برطرف کردن می اید. ولی اگر اطرافیان را در مقابل خود ببیند نه تنها ممکن است لجبازی کند بلکه این خود یک مدل از فشار روانی بوده که بر دانش آموز وارد می شود.

2. مهترین و اصلی ترین  و به عبارتی دشوارترین مرحله ، وارد کردن شخص دانش آموز در فرایند حل معضل می باشد.

3. این ذهنیت مسموم که فقط افراد بیمار و روانی به روانشناسان و روان پزشکان مراجعه می کنند را دور بریزید و به شدت توصیه می شود که از همراهی روانشناس و یا روان پزشک استقبال کنید چرا که تجربه و علم این افراد بسیار کمک کننده خواهد بود.

4. این نکته ی مهم را در نظر داشته باشید که هر موقع دانش آموز اولیای خود را به سان رفیق و همراه ببیند ، مشکلات احتمال به سرعت روبه حل شدن می روند.

5. کمک به دانش آموز برای ایجاد مهارت فیلتریگ دوستان نزدیک خود از لحاظ پارامتر های متفاوت شخصیتی از سوی والدین و خانواده ، هنری بی بدیل و گوهری گران قیمت است که تا حد زیاد قطعا مانع بروز خیلی از مشکلات مخصوصا فشار های روانی می شود.

6. گاهی مواقع و به صورت غریزی بدن شروع به تخلیه ی این فشار می کند. این رفتار ها می تواند به صورت گریه کردن و یا داد زدن باشد. درست است که اتکا به این رفتار طبیعی بدن کافی نیست ولی نباید از سمت اطرافیان جبهه گیری سخت نسبت به این رفتار اتخاذ شود.

امیدوارم توصیه های مطرح شده در این مقاله کارگشا بوده باشد.

نویسنده: محمدحسین کچویی

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">