تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی

تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی
گروه مدرسین پایتخت
مدیریت دکتر رضا عباسی
09906166383
tadriss.ir
کانال تلگرام:
https://t.me/riazi_abbasi
ویدئوهای آموزش رایگان:
https://www.namasha.com/tadriss

تدریس ریاضیات کنکور کارشناسی ارشد
تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک کلیه مقاطع
کلاس های آمادگی کنکور سراسری
کلاس های آمادگی دبیرستان نمونه دولتی
کلاس های آمادگی جهت امتحانات دانشگاه
کلاس های آمادگی جهت امتحانات مدارس

ریاضیات کنکور کاردانی کلیه رشته ها
ریاضیات کنکورکاردانی به کارشناسی
ریاضیات کنکور سراسری ریاضی
ریاضیات کنکور سراسری تجربی
ریاضیات کنکور سراسری انسانی

انجام پروژه های دانشگاهی
دروس تخصصی رشته مهندسی مکانیک
دروس تخصصی رشته مهندسی برق
دروس تخصصی رشته مهندسی عمران
ریاضی عمومی یک
ریاضی عمومی دو
معادلات دیفرانسیل
محاسبات عددی
ریاضیات مهندسی
فیزیک یک
ترمودینامیک
انتقال حرارت
سیالات
دینامیک
استاتیک (ایستایی)
ارتعاشات مکانیکی
مقاومت مصالح
تهویه مطبوع
بایگانی
نویسندگان

گوش دادن به آهنگ هنگام مطالعه ممنوع

چهارشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۳۸ ب.ظ

اسماعیل قربانی کارشناس ارشد مشاوره تحصیلی در گفت و گو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد:

روش مطالعه بستگی به سن افراد دارد. به طور مثال  برای دانش‌آموزان کنکوری روش  PQR۴ مناسب است در حالیکه برای سایر افراد، مطالعه به این روش توصیه نمی‌شود.

وی بیان کرد: افراد باید قبل از مطالعه بستر آن را از نظر فیزیکی و روانی فراهم کنند. همچنین پرهیز از مطالعه مستمر ضروری است، به طوری‌که افراد زیر ۱۵ سال باید به ازای هر ۴۰ دقیقه مطالعه، ۲۰ دقیقه استراحت و اشخاص بالای ۱۸ سال باید به ازای هر ۵۰ دقیقه مطالعه، ۱۰ دقیقه استراحت کنند.

این کارشناس ارشد مشاوره تحصیلی افزود: افراد باید هنگام مطالعه کاغذی کنارشان باشد تا افکار مزاحمی را که به ذهنشان خطور می‌کند، در آن یادداشت کنند تا پس از مطالعه به آنها بپردازند. همچنین برای اینکه نتیجه مطلوبی از مطالعه خود بگیریم باید خودارزیابی داشته باشیم.

قربانی تاکید کرد: اگر مطالعه آزاد باشد، برای خودارزیابی باید خودمان از خودمان سوال کنیم، اما در صورتی‌که مطالعه هدفمند باشد، ما به نمونه سوالاتی از همان مبحث مورد مطالعه پاسخ می‌دهیم که این نمونه سوالات در کتاب‌های آموزشی و کمک‌آموزشی موجود است. جواب دادن به این نمونه سوالات سبب یادگیری بهتر افراد می‌شود.

وی تصریح کرد: افراد باید پیش از مطالعه نخست پیش‌خوانی داشته باشند و به صورت کلی مطلب مورد نظر را بخوانند. دانش‌آموزان و دانشجویان باید از وسواس هنگام مطالعه پرهیز کنند، زیرا وسواس آفت مطالعه است.

این کارشناس ارشد مشاوره تحصیلی توصیه کرد: افراد باید هر چهار تا پنج روز یک بار مباحث مطالعه شده را جمع بندی و مرور کنند. در مرور مطالب باید اصول تندخوانی رعایت و از سوال‌های چهار گزینه‌ای و کوتاه‌پاسخ استفاده شود.

قربانی درباره راه رفتن و بلند‌خوانی هنگام مطالعه گفت: راه رفتن موقع مطالعه از بروز رخوت و سستی در فرد جلوگیری می‌کند و بلندخوانی نیز مانع از ورود افکار مزاحم به ذهن می‌شود.

وی اظهار کرد: افراد زیر ۱۵ سال می‌توانند روزانه سه بازه ۴۰ دقیقه‌ای و اشخاص بالای ۱۸ سال و کنکوری‌ها هشت تا ۱۰ بازه ۵۰ دقیقه‌ای مطالعه داشته باشند.

قربانی یادآور شد: افراد باید از گوش دادن به آهنگ حین مطالعه خودداری کنند. زیرا گوش دادن به آهنگ خاطره‌های خوب و بد را در ذهن فرد تداعی می‌کند و مغز همزمان درگیر ۲ فعالیت مشابه می‌شود؛ بنابراین تمرکز شخص کاهش پیدا می‌کند، ولی در زمان استراحت افراد می‌توانند آهنگ‌هایی را بشنوند که یادآور خاطرات خوب برای آن‌ها است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

نظرات  (۱)

۲۲ شهریور ۹۶ ، ۲۲:۵۵ همایون نوری پناه
بسیار مفید بود
با تشکر
پاسخ:
سلام
خواهش می کنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">