تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی

تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی
گروه مدرسین پایتخت
مدیریت دکتر رضا عباسی
09906166383
tadriss.ir
کانال تلگرام:
https://t.me/riazi_abbasi
ویدئوهای آموزش رایگان:
https://www.namasha.com/tadriss

تدریس ریاضیات کنکور کارشناسی ارشد
تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک کلیه مقاطع
کلاس های آمادگی کنکور سراسری
کلاس های آمادگی دبیرستان نمونه دولتی
کلاس های آمادگی جهت امتحانات دانشگاه
کلاس های آمادگی جهت امتحانات مدارس

ریاضیات کنکور کاردانی کلیه رشته ها
ریاضیات کنکورکاردانی به کارشناسی
ریاضیات کنکور سراسری ریاضی
ریاضیات کنکور سراسری تجربی
ریاضیات کنکور سراسری انسانی

انجام پروژه های دانشگاهی
دروس تخصصی رشته مهندسی مکانیک
دروس تخصصی رشته مهندسی برق
دروس تخصصی رشته مهندسی عمران
ریاضی عمومی یک
ریاضی عمومی دو
معادلات دیفرانسیل
محاسبات عددی
ریاضیات مهندسی
فیزیک یک
ترمودینامیک
انتقال حرارت
سیالات
دینامیک
استاتیک (ایستایی)
ارتعاشات مکانیکی
مقاومت مصالح
تهویه مطبوع
بایگانی
نویسندگان

با آغاز دوران جمع‌بندی، سؤالی که ذهن بسیاری از دانش‌آموزان را درگیر خود می‌کند، این است که در جمع‌بندی به روش سه روز یک‌بار برای بررسی کنکوری که برگزار می‌کنیم از کجا شروع کنیم و این بررسی به چه شکل باشد.

دانش‌آموزان کانونی در دوران جمع‌بندی سه بازه‌ی ‌زمانی را پیش رو دارند که به ترتیب، دوران انتقالی، روش سه روز یک‌بار و دوران تورق سریع است.

از کجا شروع کنیم؟

افرادی که در کنکورهای آزمایشی، تخمین رتبه‌ی آن‌ها، پایین‌تر از 2500 می‌شود، بهتر است بررسی کنکور خود را به ترتیب دفترچه از درس‌های عمومی، آغاز و با درس‌های تخصصی به همان ترتیب مشخص به اتمام برسانند؛ زیرا در این صورت تقریباً در تمام درس‌ها به یک اندازه مسلط هستند و نقاط ضعف و قوت آن‌ها تفاوت چندانی ندارد.


افرادی که تخمین رتبه‌ی آن‌ها بیش از 2500 می‌شود، بهتر است ابتدا نقاط قوت خود را تثبیت کنند و بعد به سراغ دیگر درس‌ها بروند. به عنوان مثال فردی را در نظر بگیرید که بعد از محاسبه‌ی درصدها متوجه می‌شود که درصد تعدادی از درس‌ها از بقیه بسیار بیش‌تر است و در بعضی درس‌ها درصد بسیار پایینی دارد. در این حالت توصیه می‌کنیم برای بررسی تست‌های مربوط به درس‌هایی که نقاط قوت آن‌ها بوده است، زمان بیش‌تری بگذارند.

همان گونه که می‌دانید در روش سه روز یک‌بار، یک نیم‌روز، کنکور می‌دهید و دو روز و نیم آن را بررسی می‌کنید. حالا بیایید با یک تقسیم‌بندی زمانی، بیش‌تر وقت خود را به نقاط قوت اختصاص دهید. تصور کنید سه درس نقطه‌ی قوت شماست (این نقطه‌ی قوت بسته به وضعیت شما متفاوت است. نقطه‌ی قوت یک شخص می‌تواند 70 درصد باشد و نقطه‌ی قوت شخص دیگر 20 درصد). از این دو روز و نیم، یک روز کامل را به بررسی سه درسی که نقطه‌ی قوت شماست، اختصاص دهید و تمام کتاب‌های دیگر را در یک روز و نیم باقی‌مانده، بررسی کنید. به این ترتیب داوطلبان رشته‌ی انسانی و هنر بین 3 یا 4 درس، داوطلبان تجربی و ریاضی بین 2 یا 3 درس و داوطلبان منحصراً زبان بین 1 یا 2 درس را به عنوان نقطه‌ی قوت انتخاب کرده و در یک روز اول بررسی کنند. بعد از سه یا چهار کنکور درصد درس‌های نقاط قوت شما به نقطه‌ی دلخواه می‌رسد (مثلاً اگر 20 درصد بوده‌اید به حدود 50 درصد و اگر 50 درصد بوده‌اید به حدود 80 درصد می‌رسد). از کنکور چهارم یا پنجم به بعد در دو روز و نیم که ویژه‌ی بررسی است برای تمام درس‌ها به یک نسبت مساوی، وقت اختصاص دهید و حتی از کنکورهای قبلی، درس‌هایی را که خوب بررسی نشده‌اند در برنامه قرار دهید و مجدداً بررسی کنید.

بررسی ما چگونه باشد؟

اکنون که تکلیف ترتیب بررسی درس‌ها را مشخص کردیم به سراغ چگونگی بررسی می‌رویم. وقتی می‌گوییم چند درس نقطه‌ی قوت شماست و باید با بررسی دقیق‌تر همراه باشند، منظورمان این است که این مجموعه اقدامات را در بررسی آن درس انجام دهید: 1. مطالعه‌ی دقیق پاسخ تشریحی تمام تست‌های آن درس، 2. مراجعه به مبحث کتاب درسی برای تمام تست‌ها، 3. مشاهده‌ی فیلم‌های آموزشی مربوط به مبحث مورد نظر از داخل سایت کانون،DVDمفهومی، فیلم‌های اپلیکیشن کتاب زرد یا سایر منابع، 4. حل تمرین‌ها و تست‌های مربوط به آن مبحث از کتاب آبی یا سایر منابع، 5. جزوه‌نویسی برای نکات جدید که از تست‌های آن درس به دست می‌آوریم.

اگر این برنامه‌ را با دقت اجرا کنید به طور قطع به سرعت قادر خواهید بود که نقاط قوت خود را به درصد بالاتری برسانید و کوچک‌ترین شک و ابهامی نسبت به قدرت و جدیت خود در این زمینه نداشته باشید تا نتیجه‌ی مطلوب را در دوران جمع‌بندی به دست آورید.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">