تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی

تدریس خصوصی ریاضیات و دروس تخصصی مهندسی توسط دکتر رضا عباسی
گروه مدرسین پایتخت
مدیریت دکتر رضا عباسی
09906166383
tadriss.ir
کانال تلگرام:
https://t.me/riazi_abbasi
ویدئوهای آموزش رایگان:
https://www.namasha.com/tadriss

تدریس ریاضیات کنکور کارشناسی ارشد
تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک کلیه مقاطع
کلاس های آمادگی کنکور سراسری
کلاس های آمادگی دبیرستان نمونه دولتی
کلاس های آمادگی جهت امتحانات دانشگاه
کلاس های آمادگی جهت امتحانات مدارس

ریاضیات کنکور کاردانی کلیه رشته ها
ریاضیات کنکورکاردانی به کارشناسی
ریاضیات کنکور سراسری ریاضی
ریاضیات کنکور سراسری تجربی
ریاضیات کنکور سراسری انسانی

انجام پروژه های دانشگاهی
دروس تخصصی رشته مهندسی مکانیک
دروس تخصصی رشته مهندسی برق
دروس تخصصی رشته مهندسی عمران
ریاضی عمومی یک
ریاضی عمومی دو
معادلات دیفرانسیل
محاسبات عددی
ریاضیات مهندسی
فیزیک یک
ترمودینامیک
انتقال حرارت
سیالات
دینامیک
استاتیک (ایستایی)
ارتعاشات مکانیکی
مقاومت مصالح
تهویه مطبوع
بایگانی
نویسندگان

مطالعه بدون استرس

دوشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۱:۵۶ ب.ظ

مطالعه امری است کاملا پویا و زنده که کوچکترین عامل مزاحم، بزرگترین لطمه را به یادگیری فرد وارد می سازد.

 همانطور که می دانیدخواندن بدون درک مطلب چیزی جز هدر دادن وقت به شمار نمی رود. پس در قدم اول محیط مطالعه خود را از هرگونه عامل مزاحم و استرسور خالی کنید. آلودگی های صوتی که آزاررسانترین عوامل هستند از اهمیت خاصی برخوردارند.

همیشه سعی کنید در محیطی مطالعه کنید که تا حد امکان آرام باشد، اما روش پیشنهادی ما برای شما عادت به مطالعه در محیطی کاملا طبیعی است نه با یک سکوت مصنوعی، که تمام  حواس شما را به این مطلب جلب کند که خود شما عامل ایجاد صدا و مزاحمت برای دیگران نشوید. دیگر آن که، اگر مطلب سختی را مطالعه می کنید و یا در حل مساله ای کاملا درمانده شده اید، این تصور غلط را در خود از بین ببرید که با یک دور مطالعه سرسری، باید این مطلب را کاملا درک کنم و با یک بار حل کردن مساله باید به جواب صحیح برسم. از خود انتظاری به فراخورفعالیت خویش داشته باشید. به یاد بیاورید که بو علی سینا، نابغه معروف ایرانی (قرن ۴ ، ۵) نیز برای فهمیدن کتابی آن را چهل بار خواند. حال که خود را از عوامل استرس زا دور  نمودید، در مرحله امتحان و جواب دادن سئوال هم امیدوار هستید که همه مطلب را خوانده اید و زحمت خود را کشیده اید و سئوالات هم چیزی خارج از مطالبی که خواهید توانست به آن، جواب دهید و به این ترتیب اگر مطلبی را درست نخوانده اید توقع نداشته باشید که به سئوالات آن بخش پاسخ دهید. 

پس با همین نگرش ساده، از استرس و فشار عصبی دور خواهید ماند و به بقیه سئوالات  براحتی پاسخ می دهید. و یا اگر در امتحانی شرکت می کنید که افراد نابغه نیز با شما در رقابت هستند، می دانید که سئوالاتی به فراخور این افراد نیز طرح شده که شما ممکن است توانایی جواب دادن به آنها را نداشته باشید.

همیشه خود را با خود مقایسه کنید. همانطور که افراد از نظر قد، وزن، چهره و راه رفتن با یکدیگر تفاوتهای فراوانی دارند. در رفتار، شخصیت، نگرش، علاقه و از همه مهمتر در استعداد و هوش با هم تفاوتهای فراوانی دارند. ولو اینکه، در بسیاری از موارد شبیه بهم به نظر می رسند.

به عنوان مثال، همه کارهای ساده را می توانند انجام دهند و بیاموزند، ولی وقتی به کار مشکلی مثل تبحر در ریاضیات عالی می رسیم، عده بسیار کمی در این کار موفق می شوند. 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">